OP.se blir betalsajt
Fler än någonsin läser ÖP och LT.
Östersunds-Tidningar gör en god vinst.
Ändå måste tidningarna snart börja ta betalt av nättidningsläsarna.
Relaterat
Redan i slutet av det här året kommer det att kosta pengar att gå in på ÖP:s hemsida. Riktigt hur det ska se ut är än så länge inte klart.
– Vi ska testa olika modeller i nära samarbete med läsarna och våra kunder, säger Björn Hemmingsson, vd för Östersunds-Tidningar, ÖT.
Tidningsbranschen har problem, och de är till stor del självförvållade. I många år har man vant läsarna vid gratis nyheter på webben, trots att det kostar lika mycket att ta fram dem som nyheter i pappersform. Numera hämtar en majoritet av läsarna sina nyheter på dataskärmen och i mobiltelefonen.
I Östersund är läget bättre än på många andra håll. ÖT går med 30 miljoner i vinst. Åtta av tio länsbor läser fortfarande papperstidningen varje dag.
Ändå måste man snabbt hitta andra sätt att bedriva affärer på.
– Vi måste ställa om vår affärsmodell, säger Björn Hemmingsson.
Anledningen är att färre och färre prenumererar på tidningarna. Och det är prenumeranterna som ÖT tjänar pengar på. En tredjedel av intäkterna kommer därifrån.
ÖP:s upplaga sjönk med 4,9 procent förra året. En normal nedgång för branschen. LT:s upplaga sjönk med 1,6 procent, vilket sticker ut som positivt i jämförelse.
– I det fallet missgynnas ÖP av att ha yngre prenumeranter som är mer lättrörliga. De äldre läsarna som LT har är mer trogna. Men sedan har förstås LT lyckats göra en attraktiv produkt, säger Björn Hemmingsson.
Nu testar tidningar i hela världen olika sätt att ta betalt för sina digitala produkter. En modell är att låta "blåljusnyheter" om olyckor och brott vara gratis medan egna nyheter, granskningar, kulturmaterial och annat som redaktionerna själva tagit fram kostar pengar.
En annan modell är att sälja prenumerationer som ger tillgång till alla kanaler. Papper, digitaltidning, appar för mobilen och e-tidning.
– New York Times har testat det. Inga jämförelser med dem i övrigt, men de har lyckats vända sin papperstidningsupplaga på det sättet, säger Björn Hemmingsson.












































Senaste kommentarerna:
Skrivet 23 feb 2012 20:07 Jocke (Ej registrerad)
Nu tror jag ÖT har sett fel i kalendern. Det är inte 1a April idag, eller?
Skrivet 23 feb 2012 20:12 Äntligen (Ej registrerad)
Ett bra beslut! Då slipper vi prenumeranter betala för gratisläsarna på webben.
Skrivet 23 feb 2012 20:13 Nu blir det DN (Ej registrerad)
Då gäller det att ha platt skärm eller IPad för att få samma känsla som med papperstidningen som är lövtunn som en Monty Phytonkaka nu.
Skrivet 23 feb 2012 20:17 Bejje (Ej registrerad)
Hade jag bott kvar i Jämtland så hade jag säkert betalat för nättidningen då det säkert är värt det, men som utflyttad från Jämtland så håller jag ändå koll vad som händer i länet, men ska det kosta pengar så är det slut.
Skrivet 23 feb 2012 20:30 ante (Ej registrerad)
Så klart kommer man att bli censurerade för det här inlägget
MEN DET HÄR ÄR FÖR JÄVLA DUMT GJORT!
Vem vill köpa en tidning när inte ens hemsidan är gratis det är ju prio ett på många sätt att. Då blir det DN och sveriges radio jämtlands sida istället
Skrivet 23 feb 2012 20:33 Fredan (Ej registrerad)
Klart att ÖT väljer att ta betalt när man har näst intill monopol på lokalnyheter i Jämtland.
Skrivet 23 feb 2012 20:36 Bengt Jonsson (Ej registrerad)
Ja, tidningsvärlden går en spännande framtid till mötes.
Jag har sagt upp tidningen, nyheterna finns på nätet. I mobilen och iPad i första hand. Twitter och RSS-flöden...
Naturligtvis går man in på gratissidorna och läser. Men den dan ni börjar ta betalt så kommer Radio Jämtlands sida att öka stort i besöksantal. Dom har aggresivt tagit tag i nätdelen och ligger nu långt framme, så jag tror de redan nu är en stor konkurrent till tidningssidorna här i Jämtland. Och det är ju en "prenumeration" vi redan betalar för...
Lycka till med den digitala framtiden, den blir som sagt spännande för er på tidningarna. Det gäller nog att tänka "out of the box"
Skrivet 23 feb 2012 20:49 Född 1960 (Ej registrerad)
Betalsajt,skjuter er själv i foten,för vilka ungdomar vill betala för en "sajt" ingen,papperstidningen ger pengar men satsa där,ge Länet´s läsare/ungdomar ett bra bud för att ha tidningen i brevlådan,den har varit borta en tid hos mig pga priset nu ett avtal på 160:-/månad.Igentligen så kan jag vara utan tidning(finns på arbetet),samt mina barn saknade den inte under tiden den inte fanns på köksbordet.Lite avkopplande att bläddra(därför är ni tillbaka),ta en kopp kaffe innan arbetet för som i mitt fall ta en djupare titt senare på kvällen men skulle ni ta betalt för op.se som jag besöker varje dag,det skulle inte ens jag betala för.
Skrivet 23 feb 2012 20:54 Stadsbo (Ej registrerad)
Så bra är ni inte med alla era hoppande annonser!
Tack å ajöss då...
Skrivet 23 feb 2012 21:09 Larsa (Ej registrerad)
Jag antar att om ni tänker börja ta betalt för att läsa nätupplagan så är det helt reklamfritt på alla sidor? Det finns inte en chans att någon skulle betala för att läsa en webbtidning som är så nedlusad med reklam som ÖP och LT. Med tanke på den massiva reklamexponeringen så borde man som läsare FÅ BETALT istället...
Skrivet 23 feb 2012 21:23 Wias (Ej registrerad)
Jag tror inte att detta går hem hos snåljämtar.
Skrivet 23 feb 2012 21:30 Umebo (Ej registrerad)
Ett förslag är att ta betalt för färska nyheter och släppa äldre arkivmaterial fritt för den intresserade allmänheten. Kanske man kan släppa artiklarna fria efter ett par, tre veckor? Då attraheras fortfarande besökare som ser era web-annonser.
Poängen med detta är att det finns ett helt gäng människor som har en lös koppling till den region som ÖP täcker, men som inte är intresserade nog för att lösa en e-prenumeration. Dessa besökare kommer ni med största sannolikhet förlora om ni övergår till att bli en renodlad betalsajt. Antagligen kommer de att söka sig till ex. public service-nyhetskanalerna, såsom SR:s och SvT:s hemsidor och då missar de även den reklam som ni har på er sida.
Angående ungdomarnas nyhetskonsumtion så måste ni även inse att ni konkurrerar med andra nyhetssidor. På en del av dem så står det dessutom mer detaljer än vad som framkommer i tidningen. Dessutom ter sig debatten ang. nyheterna på ex. Flashback och andra alternativa sajter friare - på gott och ont.
Skrivet 23 feb 2012 21:38 Micke (Ej registrerad)
Självförvållat?
Det tyder på total brist på insikt. Tror ÖP verkligen att utvecklingen på internet skulle stå still bara för att ÖP skulle tagit betalt för nyheterna på sin hemsida tidigare?
Okunnigt är bara förnamnet. Som om Blocket, Facebook, bloggar, Twitter med mera, med mera bara är en små obetydliga fenomen som inte konkurrerar med de gamla mediehusen.
Inse att medielandskapet ritas om och papperstidningen är en omodern produkt som minskar i betydelse. Det verkar som om journalister har svårt att ta in det.
Men det är klart. Internet är väl bara en fluga? Eller hur?
Skrivet 23 feb 2012 21:45 Micke (Ej registrerad)
Ni som inte vill betala för nyheter? Tror ni det är gratis att ge ut papperstidning och en sajt? Tror ni inte det kostar pengar att skriva om nyheter.
Ni kallar nyheterna gratis. Men vem tror ni betalar för dem? Ska inte journalister kunna få mat på borden.
Eller går ni in på er lokala affär och snattar maten ni ska äta också? Eller slangar ni bensin ur grannens bil så ni slipper betala för den?
Väx upp. Alla de där "gratis nyheter" ni läser och länkar på bland annat Facebook har en prislapp.
Skrivet 23 feb 2012 21:49 PD (Ej registrerad)
Lycka till!
Skrivet 23 feb 2012 21:50 Mr:T (Ej registrerad)
Äntligen !!!
Tror du att din papperstidning blir billigare för att de tar betalt för nättidningen ??
Skrivet 23 feb 2012 21:56 Relist (Ej registrerad)
OK...Det finns alltid andra alternativ! Att tro att konsumenter är villiga att börja betala för nyheter på webben är nog naivt. Däremot tror jag att många återgår till den tryckta tidningen om man börjar ta betalt för webben. Själv har jag LT och kommer att fortsätta med LT när ÖP blir betalsite. Vad innebär då det? Jo, förlorade annonsintäkter på op.se och inga extra intäkter för ÖP:s papperstidning. Summa summarum, minskade intäkter för ÖP!
Skrivet 23 feb 2012 22:11 Anton Moberg (Ej registrerad)
Där är ni fel ut. Kommer inte att vilja betala för öp/Lt på nätet. Kan läsa mina nyheter på andra sajter. Kopplingen til sociala medier är viktig, Blir det en betalsajt kommer diskussinen att ske på annat vis.
Skrivet 23 feb 2012 22:14 Blir detta censurat? (Ej registrerad)
Läser både tidningen och på internet dagligen och om internet blir betalsajt så är inte jag intresserad av att betala för era pk nyheter och eran censur bland kommentarerna.
Skrivet 23 feb 2012 22:21 Hasse (Ej registrerad)
Som redan nämnts, det rimligaste vore om ÖP betalade oss för att vi sitter och tittar på deras reklam.
Dessutom är ju papperstidningen lövtunn, den ena halvan är reklam och den andra är sport. Visst, gillar man sport så kan jag förstå att folk läser den gratis, men för oss som är intresserade av nyheter finns det ingen anledning att läsa den.
Dessutom är det så mycket slarv- och stavfel i tidningen att jag inte vågar ha den liggandes framme på bordet ifall ungarna skulle råka få tag i den.
Men för det kulturhistoriska värdet, en påminnelse om en svunnen tid då dagstidningarna hade en folkbildande istället för fördummande inriktning, skulle jag kunna tänka mig ingå följande avtal, om ÖP återanställer korrekturläsare så börjar jag prenumerera på papperstidningen igen.
Skrivet 23 feb 2012 22:42 Ewol (Ej registrerad)
Micke: Tycker du e tokigt ute, dyrt pappersnummer, som även det fullt i reklam.
Hemsidan är nerklottrad med reklam i alla dess former och den är förstås gratis.
På sätt och vis är det bra att man vill ta betalt för hemsidan, för då kan man som läsare kräva lite mer av den frunktansvärt långsamma och tröga sidan.
Skrivet 23 feb 2012 22:52 Kommentatorsläsaren (Ej registrerad)
Är det Mktmedia som har hittat på detta? VD:n som jobbar med att fixa nya inkomster till ÖP och LT och förespråkar läsplattor i skolan. Se frågorna till VD:n bland kommentarerna via länken nedan: http://op.se/lanet/ostersund/1.4380017-blockoverskridande-om-lasplattor
Skrivet 23 feb 2012 23:02 Goran (Ej registrerad)
Public service FTW!
Skrivet 23 feb 2012 23:19 Calle Lauritz (Ej registrerad)
Öp/LT biter sig själv i svansen,vi som läser tidningen på nätet ger er inkomster i form av reklamintäckter.
Det finns andra tidningar på nätet,lokalradio och lokaltv ger oss nyheter i länet.
Skrivet 23 feb 2012 23:27 En LT prenumerant (Ej registrerad)
Jamen jag fattar inte riktigt detta,för att jag ska kunna läsa måste jag ha internet och det måste jag betala för, så då har alltså jag redan betalat, ska man betala två gånger då ELLER????
Skrivet 23 feb 2012 23:33 Tomas (Ej registrerad)
Nja. Det kan omöjligtvis vara samma kostnad att ha en papperstidning som en webbtidning.
Kostnaden för kompetent personal kvarstår naturligtvis men... Papper, tryckning, utbärning osv, jag tror ni förstår.
Håller också med kommentaren av "Blir detta censurat?".
ÖP hävdar med åsnas envishet att ingen otillåten censur förekommer.
Detta är naturligtvis omöjligt för gemene man att bedöma, av förklarliga skäl, men jag är benägen att hålla med "Blir detta censurat?"
Flera signaturer i kommentarsfältet tar upp reklam.
Ja, ÖP. Kommer det bli reklam eller ej?
Ska jag betala 99:-/mån och ändå få all denna reklam?
Ska jag dessutom behöva leva med att op.se alltjämt är Sveriges mest tungladdade sida?
Ett bra tips är att fixa det som stör era potentiella kunder innan ni äskar pengar av dem.
Skrivet 24 feb 2012 03:10 GunS (Ej registrerad)
Jag kan absolut tänk mig betala - om journalistiken blir bättre av det.
Det vill säga om ÖP så småningom kanske törs granska länets gubbiga näringsliv, trötta ledarskap och försöka få inblick i annat än redan uppkörda arena- och affärsmannaspår, eller återge annat än redan berättade detaljer ur kommun- och landstingsbudgetar, utan sammanhang. Granskningar inom områden som berör någon yngre än 55 år kanske vore någonstans att börja - den unga arbetsmarknaden är det viktigaste vi har!
Skrivet 24 feb 2012 04:17 Tomas (Ej registrerad)
Har bara en sak att säga. Tack till alla er som säger att det är den segaste nyhetssajten att ladda upp. Har ju i min enfald trott att man måste ha en värstingdator för att hänga med supermoderna nyheter från Östersund/Åre...
Skrivet 24 feb 2012 06:48 Markus B (Ej registrerad)
Utvecklar ni enklare möjligheter att kunna läsa tidningen med hjälp av läsplatta samt en bättre hemsida till detta pris kommer detta förslag gå kanon! Tror på detta förslag, lycka till!
Skrivet 24 feb 2012 07:04 P Enning (Ej registrerad)
Vem vill betala för en av sveriges sämsta hemsidor?
Jag antar att kostnaden för en reklamplats baseras på antalet betalande surfare och då blir det nog en förlust i det långa loppet.
Skrivet 24 feb 2012 07:28 Kicki (Ej registrerad)
Ett bra sätt ÖP att bli av med läsare, själv slutar jag, har ingen lust att betala för något som är så fullt med reklam att bara den måste betala för nätbilagan, det senaste i irriterande reklam är dessa rutor som kommer upp i tid och otid. Om ni garanterar en reklamfri tidning så kan jag tänkta på saken.
Skrivet 24 feb 2012 07:53 Åke (Ej registrerad)
Hur stor andel är reklam. Som vi får betala för att ladda ner? Även pappers tidningen består till största delen av reklam.
Enligt fakta, så finansierar reklamen nyhetsinnehållet. Därför kan tidningar publiceras gratis på nätet. Ingen kostnad för tryck, papper, distribution, återförsäljare etc.
Skrivet 24 feb 2012 08:11 VK (Ej registrerad)
hahhaa.. var det för det här som man för nån vecka sen fick fylla i en liten snabb undersökning som poppade upp när man besökte sidan ..
Skrivet 24 feb 2012 08:52 Alexander (Ej registrerad)
Fullt rimligt. Klart som fan att man inte kan erbjuda en i princip identisk tidning gratis i digitalt format när den kostar minst 10 :- i affär.
Hade bara varit efterblivet ifall dem inte tog betalt. De flesta större tidningar i delstaterna i USA tar alltid betalt för deras onlineupplagor av tidning. Sen om det kommer i PDF eller som ett login på hemsidan spelar ingen roll.
Så, till er alla som får för sig att klaga, tänk efter lite först. Det är dyrt att ha en hemsida, utvecklingskostnader, uppdateringar m.m. Argumentet "de tjänar på annonserna" fungerar ej heller, eftersom en väldigt stor del har plugins och addons som blockerar annonser i webbläsaren.
Så ÖP, bra! Jag kommer betala iallafall.
Skrivet 24 feb 2012 09:05 Hasse (Ej registrerad)
Om ÖP gör om sajten så den inte är Sveriges mest tungrodda och ifall de tar bort reklamen helt så kan vi fortsätta att läsa den gratis, annars får det vara.
Tills dess så tycker jag att ÖP skall pröva wikimodellen där läsarna kan korrigera stav- slarv- och faktafel i artiklarna. Såhär kan det inte tillåtas fortsätta. Istället för att ha Sveriges mest felstavade artiklar skulle ÖP kunna eliminera problemet helt och hållet. Sluta kämpa mot teknikutvecklingen, anamma den istället.
Nu när vi bara har en dagstidningen i Jämtland (ÖP/LT) så vore det tråkigt om den skulle bli tvungen att lägga ned på grund av felsatsningar som varken annonsör eller konsument vill veta av.
Skrivet 24 feb 2012 09:13 Sune (Ej registrerad)
Var ska de som inte har råd med tidningsprenumerationen hålla sej uppdaterad med lokala, ibland väldigt viktiga nyheter, när inte ens hemsidan går att besöka utan att betala?
Från nättidningar bombarderas man ständigt med seg flashreklam, popupfönster med mer reklam och även reklam som är maskerad som nyhetsnotiser. Detta borde med råge betala för att hålla sidan igång. Nu råkar dock op.se vara en av de bättre sidorna gällande reklam.
Om ÖP på allvar kommer stänga ute de som inte har råd eller kanske inte har ett kreditkort (jag antar att man måste betala på något sätt) att betala med så kommer jag säga upp min pappersprenumeration bums och jag hoppas fler följer mitt exempel så kanske de blir stop på dumheterna.
Jag tycker att ni ska ha ett gratisalternativ med reklam och erbjuda en 100% reklamfri sida för de som kan tänka sej betala en slant.
Jag ser inte fram emot att se medier jaga privatpersoner som tvingas fildela för att hålla sej uppdaterad med nyheter.
Skrivet 24 feb 2012 09:19 Christer (Ej registrerad)
Ett gott val! Då slipper man tänka på "Ska jag läsa några nyheter på ÖP idag?" och helt enkelt låta bli.
Skrivet 24 feb 2012 09:23 Fredrik (Ej registrerad)
Skall man behöva betala för tidningen på nätet så skall ALL reklam bort! I likhet med svt eller sveriges radio...
Skrivet 24 feb 2012 09:23 Björn Hemmingsson, vd ÖstersundsTidningar (Ej registrerad)
Det är förstås inte lätt att ta betalt för något som tidigare varit gratis. Men precis som för morgontidningarna tror vi inte att en framtida affärsmodell kan bygga enbart på reklamintäkter. En variant kan vara att en del av nyheterna fortsätter att vara "gratis" medan andra ingår i en prenumeration. Idag har vi över 40 000 prenumeranter som redan betalar för innehållet i form av en papperstidning och man kan tänka sig att denna prenumeration även inkluderar digitala kanaler. Men som sagt, vi kommer att utveckla detta i nära dialog med läsare och annonsörer.
Skrivet 24 feb 2012 09:31 Maria Flygare (Ej registrerad)
Jag läser gärna nyheter om min hemstad på nätet. Jag använder både ÖP och Länstidningens sajter men jag blir lite tveksam när ni skall ta betalt för dessa korta, hårdredigerade inslag där bildmaterialet ofta är mycket enklare än i tidningen (får jag förmoda) Dessutom är det mycket reklam och "tungt" att ladda sidorna om man tex sitter på 3G etc. Om ni skall ta betalt så måste annonserna bort från nätupplagan och man måste få ett mervärde och mer initierade artiklar och bilder. Jag tycker att ÖP är en bra nyhetssida som hjälper mig hålla koll på mitt hemlän men i nuläget är jag inte beredd att betala för innehållet i nuvarande form eller presentation. Jag tror många håller med mig som bor utanför Jämtland! / Maria
Skrivet 24 feb 2012 09:32 Jesus i brevlådan (Ej registrerad)
Pajasdiktatur och monopol ÖT ni är ute på hal is. Detta kommer ge upphov till flera alternativ. Glöm inte att det konsumenten som har makten på nätet, även fast det är ni som har den i brevlådorna.
ÖT är som som Jesus i brevlådan!
Skrivet 24 feb 2012 09:53 Micke A (Ej registrerad)
Det har väll gjorts flera försök med detta men det är väll ingen tidning som fått det att fungera med betalning online?
Vi har surfat "gratis" sen 1995+- alltså i över 17 år och det har fungerat otroligt bra hela tiden. Under dessa år har det byggts upp en helt galen ekonomi runt internet och alla bolag som driver Internet tjänster. Så hur kommer det sig att nu år 2012 att detta inte fungerar längre för några tidningar?
Tänk om varje sida på nätet skulle kosta pengar då skulle Internet dö ganska snabbt. Hela ideen med Internet är att det är gratis snabbt och enkelt att hitta information och nyheter om saker och ting. Tänk om varje sida du besöker enbart visar en bild på ett paypal/visakort och du kommer inte längre utan att betala. Jag är ganska så säker på att Internet skulle totalt dö då.
Skrivet 24 feb 2012 09:55 Eld (Ej registrerad)
Inte alls oväntat med den strategin. Den kan fungera för större tidningar, men för en landsortstidning är jag tveksam.
Att både papperstidningen och webbversionen är tungläst med fler annonser än intressanta nyheter gör att jag inte kommer att fortsätta läsa tidningen.
Nyheter går att få tag på via nätet ändå. Jag önskar ÖT lycka till med den strategin - det kommer att behövas.
Skrivet 24 feb 2012 10:56 Mellis (Ej registrerad)
Det går säkert, men jag tror att nyckeln är att hitta en lämplig betalmodell.
Ingen kommer att köpa en prenumeration på internet. Kolla bara hur musikbranchen har misslyckats totalt med att översätta sina fysiska format till virtuella och tro att man ska kunna ta betalt på samma sätt.
Det är inte samma produkt.
Skrivet 24 feb 2012 12:09 En jämte i förskingringen (Ej registrerad)
Det var INTE någon bra nyhet.
Jag som är jämte i förskingringen kollar ibland hur det står till i hembygden och då har det ju hittills blivit op.se som fått stå för infon. Men iom den här omsvängningen så får jag ju söka info på andra håll.
Jag vet inte vad ÖP vinner på det här? Inte goodwill i alla fall!
Skrivet 24 feb 2012 12:10 Anders Trapp (Ej registrerad)
Hej OP läsare.
Jag tänkte berätta lite om hur vi tänker med betalmodellen för op.se.
Grundtanken är att lägga hela OP.se bakom betalspärr. På betalvarianten av OP.se kommer läsaren hitta allt ÖP-material, även det som i dagsläget inte läggs ut. Vi kommer även bygga ut sajten med nyutvecklade tjänster.
Denna betalsajt kompletteras med en lightversion av OP.se som är gratis. Den riktar sig till läsarna som inte vill betala för innehållet. Där ligger tonvikten på hänt-och-känt-nyheter.
Det här är något vi jobbar med just nu så alla svaren finns inte, men vi strävar efter att skapa nya paketeringar som även passar läsare som inte vill prenumerera på papperstidningen.
Anders Trapp, utvecklingsredaktör Östersunds-Posten
Skrivet 24 feb 2012 13:00 Trogen läsare sen 25-30 åt tillbaka. (Ej registrerad)
Jag rättar mig i ledet för dom som kommer att sluta surfa på op.se!
Under flera år hade vi papperstidningen men när den började fyllas med mer annonser än nyheter,då sade vi upp den.Varför betala för att läsa annonser?
På senare tid har jag någon gång i vecka surfat på op.se och upptäcker varje gång att jag hinner gå och koka kaffe innan hela startsidan laddats ner( spelar ingen roll om jag använder laptop eller värstingdatorn).
Nu ser man att det talas om att bli en betalsajt och då kommer jag att plocka bort även op.se och ltz.se från min dator.
Ni kommer att "gräva" er egen grav och eftersom pengar styr så kommer ni att behöva kompensera raset av läsare,då kommer är det bara att höja priset för papperstidningen.
Många sitter i ekonomiska kriser och måste prioritera bort många onödiga kostnader och iallafall jag skulle inte vilja slösa bort mina få kronor på en tidning. Det finns trots allt andra medier som är gratis att läsa och jag tänker hålla mig till dom!
Skrivet 24 feb 2012 13:29 Surtanten (Ej registrerad)
Jag skulle kunna tänka mig att betala. Förutsatt att: Sidan blir helt reklamfri samt att den inte är så seg som den är nu. Men det tror jag när jag ser det!
I vilket fall som helst så kan den ju inte bli sämre... Håller fullständigt med dig som skrev att som det är nu borde man få betalt för att läsa. Så himla nedlusat av reklam som det är.
Lycka till! Jag ser fram emot med spänning att få läsa lokala nyheter på en snabb, smidig och modern sida!
Skrivet 24 feb 2012 14:51 Spacem (Ej registrerad)
Förstår och inser att de kan göra som de vill och att de nu vill tjäna mer pengar. Men det är tråkigt för mig och andra som flyttat bort från länet och inte längre kommer kunna hänga med så väl på vad som händer (tror faktiskt inte så många av dessa är beredda att betala för ett abonnemang på ännu en lokaltidning). But such is life..
Skrivet 24 feb 2012 14:56 HotRod (Ej registrerad)
Blir nyfiken: Vad är det för "värstingdatorer" ni har som inte klarar av op?? haha, min iPhone laddar in hela öp på 6 sekunder. 3G.
Kanske dags att uppgradera eller lämna in på söörvis?? Det gills ju inte om det var en värstingdator på 90-talet. :P