Familjeparkeringar är till för familjer
Blir ”lite lätt” irriterad när man ska på, till exempel, Ica maxi i Östersund, och letar en skyltad familjeparkering.
Där ställer sig allt för ofta folk som har varit på butiken ensamma. Och dessutom i flera fall har det stått firmabilar där.
Familjeparkering är väl till för som det heter: Familj! Vi kanske behöver lite större plats, för att vi har med oss barn. Men det är tydligt att det struntar väldigt många i.
Det är ju jättebra att Ica har fixat sådana här parkeringar.
Tänk efter nästa gång!
Linda













































Senaste kommentarerna:
Skrivet 11 feb 2012 00:42 Kajsa (Ej registrerad)
Varför då? Varför har ni alla barnen med på mataffären? Varför ska barnen ha extra plats att springa runt på parkeringen. Hur många barn har Ni?
Finnns detledig P¨plats så ta den och klaga inte. Kanske den ensamma personen handlade åt en familj. Det är ju inte nödvändigt att ta med alla barn på mataffären,eller är det?
Familjeparkeringarna ligger ju nära ingången. Om en ensam person som kanske för tillfället har svårt att gå och inte har HK parkering
ska den personen inte få ställa sig på en ledig plats så nära ingången som möjligt? Ryms inte Era bilar på en vanlig parkering?
Det behövs inte något särskilt tillstånd för att nyttja dessa parkeringar, så ndå är det väl bara att vara glada om det finns en plats ledig och annnars ta den parkering som finns ledig, tycker jag.
Skrivet 11 feb 2012 08:30 ojoj (Ej registrerad)
Alla platser där måste markeras vad det är annars skiter östersundaren i att kolla skyltarna som sitter fem meter därifrån. Egoismens samhälle här uppe är enorm. 95% av alla skiter i såna här saker, de vill stå så nära som möjligt sen att nån annan blir lidande för det rycker man bara på axlarna åt, för man bryr sig bara om sig själv!Aldrig unnar man någon annan något eller rättar sig efter vad som gäller. Har två små barn själv och många gånger när man sökt plats på familjeparkeringen där så står företagsbussar och allt annat än bilar med bilstolar i. Pensionärerna ställer sig oxå där å där tycker jag att raden miitemot kan vara seniorparkering för de har oxå ett behov av att komma närmre entren. Men så här kommer det nog va till maxi börjar med p-böter, tyvärr
Skrivet 11 feb 2012 09:14 Familjer är olika (Ej registrerad)
jag har både firma och en liten familj utan barn men ändå en familj, ska jag inte få stå på familjeparkering? större plats för att man har barn, märkligt i-landsproblem....
Skrivet 11 feb 2012 09:45 louise (Ej registrerad)
Då måste man ju tänka lite på vad räknas som en familj?
Och påstår du att ingen som har en firma bil har en familj?
Visst kanske fel att ensama personer tar parkeringen men alla har väll egna åsikter på vad en familj är?
Man kan va en familj på 1 , på 2 och på 19.
Och sen är det bara och acceptera att man kan behöva gå ibland oxå.
That's life.
Skrivet 11 feb 2012 10:54 Att man bara orkar hänga upp sig på detta (Ej registrerad)
Alla som lever är väl en familjemedlem. Och kan väl storhandla även om man är själv. Men man kanske ska ta med sina barn när man ska storhandla. Dom är ju bara över 20år och utflyttade, men det är mina barn så då måste jag få ställa mig på en familje p-plats även om jag bara ska köpa en liter mjölk. Sen måste ju IcaMaxi ut och måla upp p-rutorna nu på vintern för det är ju ingen större skillnad på p-platsernas storlek. Det tycker jag är ett större problem!
Skrivet 11 feb 2012 11:18 Live and let live (Ej registrerad)
Linda! Det är inte DU som ska bestämma hur MIN familj ska se ut för att DU ska bli nöjd.
Jag har en familj. Den är inte som din. Men den ger mig rätt att parkera på familjeparkeringen!
Skrivet 11 feb 2012 11:34 Familj (Ej registrerad)
Jag och min hustru är en familj! Jag har rätt att stå på familjeparkeringen!
Skrivet 11 feb 2012 13:57 Ewa (Ej registrerad)
Men suck! Orkar man ens skriva en insändare om detta orkar man kanske gå till entren.....
Kan upplysa om att man kan ha barn OCH firmabil. Männsikan är av naturen lat - det syns ju tydligt i vårt samhälle.
Tycker dock att det finns väldigt många viktigare frågor som borde engagera än vem som står (eller får stå) på familjeparkeringen......... T ex vilka sparkrav Östersundskommun lagt på skolan! DET borde alla barnfamiljer engegera sig i!
Skrivet 11 feb 2012 14:03 Linda (Ej registrerad)
Ja, det här blev ju verkligen..jag vet inte vad... Jag anser inte att 2 vuxna personer klassas att få stå på familjeparkering. Ja jag kanske måste ta med "alla" barnen på affären. Seniorparkering lät ju inte så dumt...
Sen menade jag det där med firmabilar, att dom var där själv och ingen annan med. Förstår liksom inte att ni hetsar upp er på vad som ingår i ordet familj. Håller med dig sign. ojoj.
Jag tror att alla förstår vad ordet familjeparkering står för. Sen kan ni väl klassa in er som ni vill då.
Hoppas bara att ni inte ställer er på handikapp parkering !
Skrivet 11 feb 2012 15:28 ??? (Ej registrerad)
Hahaha, och som vanligt så "har jag rätt" enligt alla kommentarer här! Det är så roligt med alla rättigheter man har, det roliga är att man glömmer alla skyldigheter. Men det väl bekvämast så! Jag försvarar inte familjeparkeringar som så och vet inte var man ska dra gränsen till vad som är familj i detta sammanhang. Att gå några meter extra tycker jag inte heller ska vara så farligt, men det gäller verkligen inte bara småbarnfamiljer! Det finns många som heller parkerar in andra för att de själva ska slippa gå 20 meter extra! Som sitter och åker runt, runt en parkering för att kunna vara framme snabbt om en nära parkering blir ledig så man slipper gå dessa få extra meter. Konstigt tycker jag, om man inte är funktionshindrad. Oftast så klarar man av att springa i klädaffärer och annat på stan, ut och in i butiker, men att gå till bilen med varuvagnen det orkar man inte! Varför?
Skrivet 11 feb 2012 16:12 Irriterad (Ej registrerad)
En familjeparkering är till för dom som har SMÅ barn som tex sitter i bilbarnstolar och behöver större plats!
Skrivet 11 feb 2012 19:25 MN (Ej registrerad)
När jag ser någon ensam i bilen parkera på familjeparkeringen brukar jag slå upp dörren lite extra hårt så det blir märken på dennes bil... Haha närå men ni verkar helt å hållet hakat upp er på gångavstånd till entren. Själv använder jag familjeparkeringn när jag har mina två 10-åringar och 10 månaders med på affären av anledningen till att jag vill minimera risken för dörruppslag på bilen bredvid när de stora barnen har lite bråttom ur bilen samt att det underlättar avsevärt att få ut minstingen ur bilen som sitter i barnstol när jag kan öppna bildörren fullt. OBS! Jag skiter fullständigt i gångavståndet till entren, jag tänker på att få familjen ur bilen utan att skada andras bilar och jag skulle gissa att det är en av anledningarna att familjeparkeringarna finns.
Skrivet 11 feb 2012 20:21 hohohoho (Ej registrerad)
Ja de flesta kommentarer här säger ju det mesta om folk.På skyltarna är det en familj med barnvagn. Oxå då rimligtvis de platserna är byggda till de som har småbarn.De som skriver att man är två vuxna å ska stå på en familjeparkering med barnvagnskyltar har då missat ngt stort, dvs barnen. Anledningen till större parkeringsplatser är ju att det ska finnas arbetsyta och att småbarnsfamiljer oftast har större bilar. Det behövs en insats för att få ut barn ur bilar, likväl som vid handikappparkering, därför är de rutorna större. Om nu ff de puckon som anser att de är universums centrum och att de gör som de vill överallt inte kan förstå det här så ta bussen för fan. Maxi står för något bra och nytänkande kring parkeringsplatser i den här stan, och det är de idioter som skiter i skyltarna som gör att de här diskussionerna kommer upp, inte småbarnsföräldrar som slipper trängas i trånga rutor eller riskera att dörrar slår i varann, och inte heller ica maxi, bara puckon som förstör bra idéer.
Skrivet 12 feb 2012 07:29 majsan (Ej registrerad)
Ni negativa människor fattar ni inte varför dom större parkeringar finns ! barn ska inte tydligen få finnas i affären då kan man ju undra vad gäller det dom som har rullstor , rullator??? och barn springer inte runt och lever rövare. Det skulle inte vara så trevligt att få dörrarna skrapade. Lite mer ödmjukhet skulle väl passa vidare till en del övriga kommentarer.Skyltar finns till för att underlätta för handikappade och barnfamiljer som har barnstolar , rullstol som måste ut .Så ni som måste gå , gnäll inte!!!!!!!!!!! Barn i affären är bara ett trevligt inslag , och jag vet att dom är storkonsumenter som gärna ICA Maxi vill värna om. Jag hoppas att Lillänge följer efter. Mer leende skadar inte.
Skrivet 12 feb 2012 08:02 Anders (Ej registrerad)
Jämtarna är inte speciellt duktiga på att ta hänsyn i trafiken. Kolla hur en del parkerar utanför systembolget en hjulparet på gångdelen andra hjulparet ute i vägen. Kunde man få till en genomkörning ala MC-donalds så skulle dessa människor vara nöjda.
En annan sak som man inte klarar av är blixtlåsprincipen vid högt trafiktryck tänk vad mycket smidigare det skulle gå om man visade lite hänsyn och hjälpsamhet samt visade i tid vart man ska med körriktningsvisaren.
Skrivet 12 feb 2012 09:10 Memo (Ej registrerad)
Det är skrämmande vilka kommentarer det blev om detta. Ni egoistiska skitstövlar som skiter vad det är för parkering, ta en titt på skylten! Det är en BARNVAGN där. Familj med barn!!!! Begriper ni nu? Jag har familj men mina barn är stora och har flyttat nu, så jag skulle aldrig ens komma på tanken att ställa mig där.
Skrivet 12 feb 2012 09:22 MH (Ej registrerad)
Det är FÖ samma egoistiska typer som ställer sig på ELBILSPARKERINGEN!
Jag åker elbil och tycker det är en väldigt bra service av ICA att ha dessa laddningsplatser. Tyvärr så ställer sig många med icke elbilar där så att det inte finns plats till oss med elbil. då kan jag inte ladda! Jag kan glömma att åka dit en fre em eller lördag, då är alla laddplatser upptagna av icke elbilar. Gissa hur många dumma kommentarer jag fått höra när jag påpekat för någon att de står på en elbilsparkering? Jag har t.om blivit utskälld. Jag orkar inte säga något längre.
Skrivet 12 feb 2012 11:25 Året är 2012 (Ej registrerad)
Alla par kan av olika anledningar inte få barn. Enligt några kommentarer här verkar vi då inte räknas som en fullvärdig familj! Det är en väldigt trist och inskränkt syn på vad som ni räknar som en familj! Jag känner mig kränkt och sårad av er hårda och kalla syn på familjebildning.
Men jag och min fru skulle aldrig ställa oss på "er" parkering eftersom vi tror på att det är hälsosamt att gå några steg extra när man suttit i en bil till affären. När barnfettman nu ökar kanske det borde vara något även för barnfamiljer att tänka på. Att gå några meter extra för att bränna några kalorier skadar inte, det kan gälla er alla överviktiga föräldrar också! Stillasittandet är ett stort problem. Om ni nu handlar så stora mängder matvaror måste ni även tänka på att ni måste röra er därefter, annars byggs kilona snabbt på och övervikten kommer fort.
Men det jag främst reagerade över är er snäva och inskränkta syn på vad som är en familj, det kanske är dags att vakna och se att det är år 2012!
Skrivet 12 feb 2012 12:09 DIKE (Ej registrerad)
Året är 2012 (Ej registrerad) skrev:
Alla par kan av olika anledningar inte få barn. Enligt några kommentarer här verkar vi då inte räknas som en fullvärdig familj! Det är en väldigt trist och inskränkt syn på vad som ni räknar som en familj! Jag känner mig kränkt och sårad av er hårda och kalla syn på familjebildning.
Men jag och min fru skulle aldrig ställa oss på "er" parkering eftersom vi tror på att det är hälsosamt att gå några steg extra när man suttit i en bil till affären. När barnfettman nu ökar kanske det borde vara något även för barnfamiljer att tänka på. Att gå några meter extra för att bränna några kalorier skadar inte, det kan gälla er alla överviktiga föräldrar också! Stillasittandet är ett stort problem. Om ni nu handlar så stora mängder matvaror måste ni även tänka på att ni måste röra er därefter, annars byggs kilona snabbt på och övervikten kommer fort.
Men det jag främst reagerade över är er snäva och inskränkta syn på vad som är en familj, det kanske är dags att vakna och se att det är år 2012!
Vad är det som händer, varför i hela friden retar "Året är 2012" upp sig på vad det är som räknas som fullvärdig familj! Vad har det med vad insändaren beskriver i sin text. Insändaren irriterar sig på att vissa personer som inte har behov av att använda sig av familjeparkeringarna ändå använder sig av dessa. Dessa parkeringar är till för att de med barn ska få mera utrymme för att kunna öppna bildörrar på vidgavel och komma åt sina barn i bilbarnstolar och barnvagnar. Tycker det är väldigt bra och smart att det finns såna platser, på samma sätt som att det finns platser avsedda för de med handikapp. Så vad det har med att bränna kalorier, inskränkt syn och att året är 2012 att göra, det är för mig helt oförståeligt.
Skrivet 12 feb 2012 12:37 Maria f (Ej registrerad)
Mycket bra kommentar där "Året är 2012", håller med!
Något NI "barn"familjer borde tänka på.
Själv parkerar jag så långt ifrån affären som möjligt för att slippa tillexempel "barn"familjer som visar noll respekt och slår upp dörrar hit och dit och man får fula märken på bilen.
Och inte tänker ni "barn"familjer på kostnaderna för oss när vi måste laga dessa lack skador för ni inte har koll på era barn?
Så stå där, på familjeparkeringen! Så LOVAR jag att jag aldrig någonsin kommer stå där, och få min bil förstörd pga era barn!
Skrivet 12 feb 2012 14:00 Tröttsamt (Ej registrerad)
Men det här är verkligen ett resonemang på sandlådenivå! Jag visste inte ens att det fanns familjeparkeringar,men jag tror att alla fattar vad som menas med det. Varför börja argumentera om sånt som är självklart? Jag har familj med två tonårsbarn...skulle jag ens komma på tanken att stå på en sån parkering? NEJ! Lika lite som jag står på handikapplatsen,elbilsplatsen osv. Väx upp kära Jämtar och var inte så gnälliga!!!
Skrivet 12 feb 2012 15:04 MN (Ej registrerad)
Hahahaha "Maria f" och "Året är 2012" blev ni tappade hårt i marken i er barndom? Ni verkar ju inte ens ha läst insändaren vad det hela handlar om utan verkar ha råkat klicka hit och enbart läst kommentarerna. Läs insändaren fundera en stund gör om gör rätt!
Skrivet 12 feb 2012 16:37 Gillar inte gnäll kärringar (Ej registrerad)
MN: skämt å sido MEN att ni barnfamiljer smäller upp dörrarna är vi alla medveten om!
Så om ni börjar ha koll på era barn så kan nog dom flesta börja ha koll på vart man parkerar......
Så håll er till era familjeparkeringar så blir vi andra med lackskadade bilar tacksam........ Och sen Linda: alla är en familj, oavsett antal barn eller inga barn!
Skrivet 12 feb 2012 18:13 Året är 2012 (Ej registrerad)
@MN
Jag kar läst och förstått att man i sin firmabil inte kan ha med sin familj och att en familj behöver en så väldigt mycket större parkering, för att en småbarnsfamilj har en så mycket större bil, som måste stå väldigt nära entrén för att de handlar så mycket mera än oss vanliga dödliga! Rätt uppfattat?
Vad jag däremot inte förstår är varför man måste ha med sig sina uttröttade barn till affären om man är två föräldrar! Ensamma föräldrar kan jag förstå. Är barnen med och är pigga så är det heller inte ovanligt att ungarna leker rally med någon liten kundvagn eller stormar omkring, men barnen blir väl inte bättre än sina föräldrar!
Jag har dessutom en väldigt stor respekt för småbarnsföräldrar med barnvagn.
En småbarnsförälder med barnvagn äger ju stan eller affären när de kommer ångande som en Bulldozer, här gäller det att se upp för att inte bli överkörd, för det finns ju inga andra här i världen.
Och du, börja inte ditt inlägg med "Hahahaha", det verkar enbart töntigt!
Skrivet 12 feb 2012 18:52 maria f (Ej registrerad)
Hmm, nä faktiskt. Inte vad jag minns iallafall. Men det kan bero på att jag inte minns, om jag nu blev tappad ^^ :D haha.
Hur står det till hos dig MN?
Skrivet 12 feb 2012 18:54 majsan (Ej registrerad)
"Gillar inte gnäll kärringar"
Du det linda syftar på är när man har barn med sig och inget annat,vad känsligt det blev för en del som inte har barn, vad handlar detta om egentligen.Läs kommentaren ordentligt innan ni behagar gnälla !!!!!!!!!!!
Hoppas att det blir ett slut på dessa överflödiga kommentarer.
Skrivet 12 feb 2012 20:22 attans (Ej registrerad)
Sign Dike, Helt rätt !!Detta hade som sagt inte med att bränna kalorier att göra. Självklart är väl alla en familj..vad vissa hänger upp sig !!!Det är ju tydligt att vissa har svårt att förstå detta resonemang. Och sen om vissa känner sig kränkta för att dom inte kan få barn m.m, det är ju inte det som det här handlar om.
Skrivet 12 feb 2012 21:22 TH (Ej registrerad)
Jag föreslår att man sätter upp stora upplysta skyltar som talar om vilka familjer som har rätt att stå på parkeringarna och inte. Hahaha. Eller kanske kan de anställa någon som godkänner om man är en familj eller inte.
Helt galet löjlig insändare. Alla har exakt lika stor rätt till att stå på platserna! Att någon ens orkar bry sig är för mig ett stort mysterium!
Skrivet 12 feb 2012 22:06 maria f (Ej registrerad)
Har inte sagt någonting alls om att man inte har barn eller har. Utan att jag tycker det är grymt att säga att dom som inte har barn inte är en familj. Eller har jag fel?
Och måste man ha så stora "svängrum" för att ta sig in och ur bilen med barn, ställ er en bit ifrån då.
Medan dom som ställer sig på familjeparkeringen som inte har familj är "slö" vad är då ni som klagar? :)
Skrivet 13 feb 2012 08:00 ???? (Ej registrerad)
Jag förstår inte vad de är och diskutera om egentligen? Kan man läsa skyltar så ser man vad en familjeparkering är för något, eller måste dom sätta upp text så ni kan läsa också för att ni som inte vet vad skylten betyder ska förstå den? Och kan man inte läsa skyltar så är de kanske dags att ställa bort bilen och ta bussen i stället?
Så töntig av sk vuxna människor att ens diskutera en sån här sak!
Skrivet 13 feb 2012 11:02 Sally (Ej registrerad)
"Alla har exakt lika stor rätt att stå där.." WHAT ??? Kan man inte vara så snäll och lämna plats åt småbarnsfamiljer, som behöver lite större plats ?? Det här är ju riktigt löjligt !!!Ni är då väldigt egoistiska som snor dessa platser och tycker att vi ska ställa oss längre bort !! Ni har tydligen inga egna barn, eller har glömt bort hur trångt det kan vara. Ica har ju vett att fixa dessa platser för oss. Kan det inte få vara så då ??? Men tyck att det är en löjlig insändare, jag tycker den är bra. Men det visar ju bara hur vissa är ena riktiga egoister som skiter fullstänigt i alla andra.
Det är nog lika bra att detta resonemang slutar nu för vi kommer nog inte längre här.
Skrivet 14 feb 2012 10:08 Tanten (Ej registrerad)
Personligen tycker jag att man ska lämna sina ungar hemma om man har den möjligheten. Och OM man har med dem på affärn ska man banne mig ha uppsikt över dem. Vet inte hur många gånger jag blivit påkörd av snoriga barn som springer runt med kundvagnar eller påsprungen eller ÄNNU värre sett min gamla mamma som har svårt att gå bli tacklad av en 10-åring vars föräldrar inte har vett att hålla reda på sin avkomma.
Usch nej. Håll er avkomma hemma om ni inte har förmågan att uppfostra dem.
Skrivet 14 feb 2012 11:51 Johnny Åkerlund (Ej registrerad)
Många kommentarer blir det.Men det enklaste vore väl om ICA Maxi tog bort några p-platser och breddade ALLA P-platserna så att det går att öppna bil-dörren ordentligt.De som ritar P-platser i Sverige tycks tro att det bara är bilen som behöver plats och att de i bilen ska sitta kvar.
Sedan måste jag hålla med sign SN.En stor del barnvagnsförande personer har inte det trafikvett och hänsyn som de kräver av andra.Det finns ett skräckexempel.
Person med barnvagn och övergångsställe.Utan tanke på barnet i vagnen skjuter de hänsynslöst vagnen före sig ut i gatan oavsett hur trafik-situationen är.
Det tycker jag säger allt om hur de ser på sina rättigheter överallt i trafiken.
Skärp er.
Skrivet 14 feb 2012 23:38 Kajsa (Ej registrerad)
Hördu Linda, Du har väl barnvagnen i bagaget. Vad ska Du då med extra stor parkering till? Bakåt har du väl lika stor plats från alla parkeringar. De ungar som själva kan ta sig ur bilen behöver inte stor springa för att komma ut.Tycker din insändare var löjlig och inskränkt.Det behövs inget särkilt tillstånd för att stå på familjeparkering. Det måste vara upp till var och en om man behöver den större platsen. Kanske man är ensam och ska handla till en stor familj, förståndigt nog har lämnat ungarna hemma hos den andra parten eller passar på att handla maten innan man hämtar ungarna på dagis så man kan vara hemma med ungarna sedan man ätit middag.
Med handikapparkeringar är det en helt annan sak.Där fordras det särkilt tillstånd för att stå. Sen så fälls det många dumma kommentarer om de som står på HK parkeringar. Hur kan den där fått tillstånd till HK parkering? Finns ju inget fel. Men det syns inte om man benen bara fungerar en liten bit,eller att man inte kan bära varor långt
Skrivet 15 feb 2012 10:07 ?? (Ej registrerad)
Varför sätts det upp sådana här skyltar, som det är vuxna, barn och en barnvagn på ? Ja, jag tolkar den som det ser ut iallafall. Och sen tycker jag att det gnälls en massa på att inta ha barn, svårt att gå m.m. Men nu gnälls det på att ha med sig barnen på affären som inte är så lyckat tydligen...Att handla innan man hämtar på dagis : Ja, vad jag vet så får man inte ha barnen på dagis när man handlar heller. Och sen behöver man inte gå på just insändaren här. Det är väl fler som tycker lika, eller. Och det här bevisar ju bara att dom som inte har då barn vill stå närmast ingången !!! Hade dom här parkeringarna varit längre bort så hade det inte varit ett problem, tror jag. Jag kan gå- inga problem alls. Men det kan ju tydligen inte ni som tycker att alla har rätt till dom här platserna !!!
Håller med sign Jonny. Många med barnvagn hanterar det inte bra alls, likaså vissa folk. Dom går bara rätt ut på övergångsställen. Men det är ju sen lagen blev så.
Skrivet 15 feb 2012 10:26 Linda (Ej registrerad)
Att det orkas diskuteras detta. Du säger att man har barnvagnen där bak. Ja det stämmer. Men den ensamma personen som handlar har väl sina varor också där bak i bagaget, eller ? Det är nog frågan om sidan av bilen..lite större plats för dom barn som inte kan ta sig i och ur själva. Jag tolkar skylten så, men ni tolkar den tydligt annorlunda. Ni vill inte ha barnen på affären heller. Är inte det inskränkande kommentar då ? Men det är väldigt intressant att läsa alla dessa kommentarer, vad folk tycker om detta.
Skrivet 15 feb 2012 10:58 Nykter bilist (Ej registrerad)
Jag tycker det är bra att familjer med barn har egna parkeringar. Jag har fått mina bilsidor skadade ett flertal gånger av andra bilar som slänger upp sina dörrar utan att se sig för. I mitt fall har det utan undantag varit barnfamiljer som varit vårdslösa. Numera söker jag upp och parkerar nära dyra och nya bilar som BMW. Volvo, Audi, Mercedes. Toyota och Lexus. Ser jag några stora raggarbilar så ställer jag mej alltid bredvid dessa eftersom de alltid är rädda om sin egen lack.
Skrivet 15 feb 2012 11:59 homer (Ej registrerad)
Ni som tycker det är OK att stå på dessa platser trots att ni saknar barnstolar och barn i bilen och sedan klagar på att det springer barn i affären, hur tänker ni då?
Jag med som har barnen med mig är ju bara precis som er och tycker inte det är ett problem att barnen springer omkring och struntar väl i vad ni tycker på samma sätt som ni anser om familjeparkeringen.
Så länge det inte är ett brott med risk för böter så ställ er för all del på parkeringen men klaga inte heller då på att jag har med barnen, det är fortfarande inget brott.
Skrivet 15 feb 2012 12:39 Bra av ICA - tyvärr många tanklösa kommentarer här... (Ej registrerad)
Ojojoj...suck
1. Insändaren har uppenbart sett någon med firmabil utan barn som stod på familjeparkeringsplats - det finns ingen synpunkt på om någon med firmabil har sina barn med sig - lägg ner den debatten
2. Familjeparkeringarna är lite bredare just för att när man har barn i bilbarnstol, så öppnar man dörren lite mer och står och spänner loss barnet och lyfter ut det - då kan man inte ha samma koll på dörren som är öppen bakom sig - det är alltså av HÄNSYN till andra parkerade som dessa parkeringar är bra för barnfamiljer. Det handlar inte om att "ha rätt till" en viss plats - utan bara för att det är bra för ALLA att man har barnfamiljer på vissa parkeringar med mer sidoutrymme
3. Insändaren har INTE definierad vad som är familj eller inte - normalt funtade människor förstår vad hon menar ändå - se punkt 2 och lägg ner den debatten också för 17.
4. Att ha barnen med på affären - jodu - det finns de som måste ta hand om sina barn och inte lämnar småbarn ensamma hemma...
Skrivet 15 feb 2012 12:51 homer (Ej registrerad)
Ni som tycker det är OK att stå på dessa platser trots att ni saknar barnstolar och barn i bilen och sedan klagar på att det springer barn i affären, hur tänker ni då?
Jag med som har barnen med mig är ju bara precis som er och tycker inte det är ett problem att barnen springer omkring och struntar väl i vad ni tycker på samma sätt som ni anser om familjeparkeringen.
Så länge det inte är ett brott med risk för böter så ställ er för all del på parkeringen men klaga inte heller då på att jag har med barnen, det är fortfarande inget brott.