Bisysslor kartläggs
Nu ska de eventuella bisysslor som de kommunala cheferna i Ragunda har kartläggas.
Relaterat
Det beskedet lämnade kommunalrådet Terese Bengard (S) vid onsdagens fullmäktigemöte.
Det var Eija Dibba (V) som i en fråga till kommunalrådet ville veta i vilken omfattning cheferna driver egen verksamhet vid sidan om sin kommunala tjänst.
– Vi ska se över det här och även ta fram en policy så att alla ska veta vad som gäller, svarade Terese Bengard.




















Senaste kommentarerna:
Skrivet 10 feb 2011 23:37 P (Ej registrerad)
Bisyssla? Är det samma sak som att tillverka honung?
Skrivet 13 feb 2011 09:31 P (Ej registrerad)
Jag undrar hur många sådana här krav som ställs bara för att störa det kommunala arbetet.
Skrivet 14 feb 2011 08:26 Per Carlson (Ej registrerad)
Man kan ju komma med anonyma insinuationer eller så kan man stå upp för en kommunal verksamhet som präglas av genomskinlighet och att regelverket följs. Själv är jag övertygad om att det senare är det som är bäst för kommunen.
Skrivet 14 feb 2011 08:54 hej (Ej registrerad)
Ja, va hemskt att störa den kommunal verksamhaten.
Skrivet 14 feb 2011 14:31 P (Ej registrerad)
Per Carlson (Ej registrerad) skrev: Man kan ju komma med anonyma insinuationer eller så kan man stå upp för en kommunal verksamhet som präglas av genomskinlighet och att regelverket följs. Själv är jag övertygad om att det senare är det som är bäst för kommunen.
Det tror jag också. Fråga dina partikamrater om hur de ser på den saken. Följer de regelverket? Det kanske finns skelett i garderoberna...
Skrivet 15 feb 2011 09:52 Per Carlson (Ej registrerad)
Var Vänsterpartiet i Ragunda står i frågan framgår av artikeln vi håller på att kommentera.
Skrivet 15 feb 2011 12:50 P (Ej registrerad)
I den här frågan, ja, men hur är det i övrigt? Vad betyder "skelett i garderoberna", vet du det? Har du frågat dina partikamrater om hur de har följt regelverket?
För övrigt har jag läst din blogg och jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande.
Skrivet 21 feb 2011 09:28 Sara Lindström (Ej registrerad)
På vilket sätt skulle detta kunna störa det komunala arbetet?
Synd att dessa kommentarer genomsyras av en kultur där många vill vara anomyma , man ändå kasta sin skit lite där de tycker det passar, utan att själva ta ansvar för det. Det fenomen vi såg i Bjästa är kanske inte så långt borta här heller? Eller vad tror ni ?
Skrivet 21 feb 2011 15:13 P (Ej registrerad)
Nej, Bjästa är nog inte så långt borta. Skillnaden är att de inte använde fez. Har du hittat några skelett ännu?
Skrivet 21 feb 2011 17:04 Moderat (Ej registrerad)
Till sign. P, 15:13
Ett riktigt lågvattenmärke i debatten! Är du verkligen nöjd med ditt inlägg? Själv skulle jag aldrig skriva lågt, och om jag skulle göra det, vore det nu läge att be om ursäkt.
Förstår inte vad en huvudbonad har med debatten att göra. För mig får man ha vad f-n man vill på huvudet i en debatt om argumenten är hållbara!
Skrivet 21 feb 2011 17:59 P (Ej registrerad)
Moderat (Ej registrerad) skrev: Till sign. P, 15:13
Ett riktigt lågvattenmärke i debatten! Är du verkligen nöjd med ditt inlägg? Själv skulle jag aldrig skriva lågt, och om jag skulle göra det, vore det nu läge att be om ursäkt.
Förstår inte vad en huvudbonad har med debatten att göra. För mig får man ha vad f-n man vill på huvudet i en debatt om argumenten är hållbara!
Så bra! Här kommer en moderat och ska hjälpa till att söka skelett. Vad fezen beträffar, tja, du har visst missat en del som det verkar.
Skrivet 22 feb 2011 18:13 Moderat (Ej registrerad)
Nej då P, jag har inte missat det där med fezen! Men i stallet för att haka upp sig på en huvudbonad kan man föra en saklig debatt. Den fråga Dibba ställt är ju helt korrekt, inget konstigt med det. Och en kommun ska ju skötas på ett korrekt sätt, även om det nu är Ragunda vi talar om. Ditt tjatande om denna fez tycker jag är ett tecken på härskarteknik, dessutom gäller det ju två kvinnor också, som du tacksamt tycks gilla att trampa på!
Men du P, akta dig för att öppna ditt eget partis garderobsdörr! Där finns det skelett! Man skulle kunna säga att det är rena rama katakomben!
Skrivet 22 feb 2011 22:51 P (Ej registrerad)
Moderat (Ej registrerad) skrev: Nej då P, jag har inte missat det där med fezen! Men i stallet för att haka upp sig på en huvudbonad kan man föra en saklig debatt. Den fråga Dibba ställt är ju helt korrekt, inget konstigt med det. Och en kommun ska ju skötas på ett korrekt sätt, även om det nu är Ragunda vi talar om. Ditt tjatande om denna fez tycker jag är ett tecken på härskarteknik, dessutom gäller det ju två kvinnor också, som du tacksamt tycks gilla att trampa på!
Men du P, akta dig för att öppna ditt eget partis garderobsdörr! Där finns det skelett! Man skulle kunna säga att det är rena rama katakomben!
Visst kan man säga det. Jag röstade på bl.a. v i senaste valet. Vad härskartekniken beträffar så råkar det vara så att som man ropar i skogen får man svar. Fast jag förstår att du anser att det är saklig debatt att nyttja en fez som "argument".
Sedan förstår jag att det jag har skrivit här, verkligen träffat på ömma punkter.
P.S. Vilket parti trodde du egentligen att jag röstade på? Moderaterna?
Skrivet 23 feb 2011 19:29 Moderat (Ej registrerad)
Jaså, är du vänsterpartist P, och med en så otrevlig ton mot dina kvinnliga företrädare i kommunen? Kritisk mot borgerligheten och så hånfull mot Dibba, då är det ju lätt att tro att du är sosse. Men inget kan göra mig gladare än detta, alltså att du är vänsterpartist! Allt är ju bättre än socialdemokratin här. Fez var det du som skrev om, och jag bara kommenterade att fez ingenting har att göra med sakfrågor!
Skrivet 28 feb 2011 00:31 Hans Ola Berglund (Ej registrerad)
Herr P....... ja så heter han tydligen.
Eller fru P.....
Lite konstigt att jag inte kan placera ett så ovanlgt efternamn...
Men det är ju som det sägs här. man kan ju gömma sig bakom en pseudonym
och prata hur mycket skit som helst..
Lågvattenmärke sa nån... ja verkligen
Så lågt att ingen riskerar att drunkna i det magra budskapet....
Det brukar vara en skaplig nivå här på sidan och jag hoppas verkligen att det här
är tillfälligt.
Att föra en vettig debatt i tidningarna är viktigt!
Om man anser att en oppositionspolitiker stör det politiska arbetet genom att ställa
frågor då undrar jag om hr/fru P fattat vad som menas med såväl politik och opposition
Sånt som skribenten P presterat här hör inte hemma nånstans...
Skrivet 12 mar 2011 00:26 P (Ej registrerad)
Moderat är naturligtvis ett mycket vanligare efternamn. Närmare bestämt så finns det 0 personer i Sverige som heter så. Märkligt att du, Berglund, inte har ifrågasatt detta. Varför?
Fez är en huvudbonad och intet annat anser Herr/fru Moderat (vars namn inte ifrågasätts av Hans Ola Berglund!) Där kan man lätt se hur en symbolhandling plötsligt ska döljas. Varför ifrågasätter Hans Ola Berglund inte denna antihandling? De båda vänsterpartisterna angav fezanvändningen som en politisk handling, inte som en huvudbonad.
Nu föreslår jag att du, Hans Ola Berglund och att Herr/fru Moderat frågar Eija Dibba (det var en av er som drog upp hennes namn!) om betydelsen av "Ta vad du kan och stick så fort som möjligt!" Ni kanske blir överraskade. Ja, om ni får höra sanningen förstås...
Skrivet 12 mar 2011 19:50 Moderat (Ej registrerad)
@ P
Angående namn så tycker jag inte att du är rätt person att tycka till om signaturer, det kan väl bara H O Berglund ha rätt att göra som skriver med namn.
Av det du nu skriver förstår jag inte ett smack, du skriver bl a "Nu föreslår jag att du, Hans Ola Berglund och att Herr/fru Moderat frågar Eija Dibba (det var en av er som drog upp hennes namn!)..."
Drog upp hennes namn? Är det inte henne artikeln handlar om?
Vad är då ditt problem P? Varken V eller M är ju med och styr i kommunen! Det enda jag förstår är att du tycks reta dig på när någon ifrågasätter hur kommunen sköts, som i det här fallet en fråga från Eija Dibba! Tydligen väldigt provocerande! Men varför inte löpa linan ut och förbjuda all opposition! Ett enpartistyre vore väl toppen? Ingen som ifrågasätter något!
Skrivet 13 mar 2011 10:25 13 mars (Ej registrerad)
Till P
Så här skrevs det för ett tag sedan, och det hat du nog inte missat.
ÖP Ragunda - 24 feb Hammarstrand
"Ragundas dåvarande fullmäktigeordförande Hans Lundqvist (S) gjorde fel när han i februari 2009 avvisade en motion och ett propositionsyrkande som rörde en förtroendeomröstning om dåvarande kommunalrådet Elisabeth Yngström (S)."
Uppenbara fel görs tydligen i Ragunda!
Rätt eller fel att reagera på oegentligheterna som sker här i kommunen?
Vad tycker du P?